See ennenägematu elektriline hiidtsentrifuug peaks suutma katapuldina objekte kosmosesse heita, nii et need lendavad kiirusel 8000 km/h. SpinLaunch paikneb New Mexico osariigis asuvas katserajatises ja kosmoseettevõte on töötanud selle kallal 2015. aastast saadik. Tsentrifuug on 50,4 meetrit kõrge – 4,4 meetrit kõrgem kui New Yorgi vabadussamba kuju – ning sellega on tehtud õnnestunud katsestarte täiesti ilma raketikütust kasutamata.
Satelliitide kosmosesse saatmine on kallis nii raha kui ka keskkonnamõju seisukohast. Nüüd loodetakse, et neid hakkab taevasse heitma hiiglaslik tsentrifuug, mis suudab seda teha fossiilkütust tilkagi tarbimata.
Peagi võib kosmoserakettide suurte raskete kütusemahutite aeg ümber olla. Uut tüüpi rakett ammutab lennu ajal jõudu iseenda kere õgimisest. See tähendab väiksemat massi, odavamaid kosmoselende ja vähem kosmoseprügi.
Starship on suurim ja raskeim rakett, mis on eales Maa pinnalt startinud. Mõne aasta pärast viib 5000tonnine kosmoselaev astronaudid Kuule, kuid see on alles esimene peatus. Starshipi järgmine sihtkoht on Marss.
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?