• 05.12.24, 05:47

Tulevikus on merehiiud aina rohelisemad

Iga kord, kui mõni hiiglaslik laev merele läheb, jätab selle sõit keskkonnale ränga jälje. Insenerid tahavad varustada hiidlaevad uudsete mootoritega, mis ei eralda grammigi süsinikdioksiidi.
© Shutterstock
  • © Shutterstock
Aastal 2023 asus oma esimesele merereisile maailma kõige suurem konteinerilaev, lastiks kohvioad, nutitelefonid ja miljonid muud kaubad. MSC Irina on tõeliselt hiiglaslik - sel on pikkust ligi 400 meetrit, mis on võrdne nelja jalgpalliväljaku pikkusega.

Seotud lood

Lood
  • 07.12.23, 06:52
Merehiiglased liiguvad taas tuule jõul: purjelaevad tulevad tagasi
Laevade iidvana liigutaja tuul teeb lähiaastail jõulise tagasi­tuleku. Eriliste metallpurjede ja hiigellohede abil saavad isegi määratu suured kaubalaevad ületada tuule jõul ookeane ning need võivad saata diislijanused mootorid pensionile.
Lood
  • 01.09.17, 13:20
Hiigellaevad ei mahu enam sadamaisse
Suurimad kaubalaevad on nii hiiglaslikud, et ei mahu enam ära sadamatesse ja laevasõidukanalitesse. Sellest hoolimata kestab võidujooks üha suuremate laevade ehitamiseks.
Lood
  • 04.12.23, 06:25
Uus roheline superkangelane: Power-to-X tehnoloogia
Tehnoloogia Power-to-X on aina rohkem pildis. See laseb salvestada tuule- ja päikeseenergiat, kuniks meil seda vaja on. Tehnoloogia, mille nimi sarnaneb koomiksikangelase omaga, võib saada jagu suurimast kliimapahalasest süsihappegaasist.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.06.25, 08:00
Sunorek tõi kuuma eest kaitsvate välisruloode tootmise Eestisse
Välisruloode Eestis tootmine võimaldab tellimusi täita kiiremini ja paindlikumalt ning tagada kvaliteetsem järelhooldus, ka on Sunoline välisruloode hind nii soodsam. Pakkumises on piiramatu konstruktsioonide värvivalik, valgust läbilaskvad Screen-kangad ja 100% pimendavad materjalid.

Tehnoloogia

Ajalugu

Loomariik

Taimed

Füüsika

Sinu keha

Suured teadlased

Tagasi Imeline Teadus esilehele