• 05.12.24, 05:47

Tulevikus on merehiiud aina rohelisemad

Iga kord, kui mõni hiiglaslik laev merele läheb, jätab selle sõit keskkonnale ränga jälje. Insenerid tahavad varustada hiidlaevad uudsete mootoritega, mis ei eralda grammigi süsinikdioksiidi.
© Shutterstock
  • © Shutterstock
Aastal 2023 asus oma esimesele merereisile maailma kõige suurem konteinerilaev, lastiks kohvioad, nutitelefonid ja miljonid muud kaubad. MSC Irina on tõeliselt hiiglaslik - sel on pikkust ligi 400 meetrit, mis on võrdne nelja jalgpalliväljaku pikkusega.

Seotud lood

Lood
  • 07.12.23, 06:52
Merehiiglased liiguvad taas tuule jõul: purjelaevad tulevad tagasi
Laevade iidvana liigutaja tuul teeb lähiaastail jõulise tagasi­tuleku. Eriliste metallpurjede ja hiigellohede abil saavad isegi määratu suured kaubalaevad ületada tuule jõul ookeane ning need võivad saata diislijanused mootorid pensionile.
Lood
  • 01.09.17, 13:20
Hiigellaevad ei mahu enam sadamaisse
Suurimad kaubalaevad on nii hiiglaslikud, et ei mahu enam ära sadamatesse ja laevasõidukanalitesse. Sellest hoolimata kestab võidujooks üha suuremate laevade ehitamiseks.
Lood
  • 04.12.23, 06:25
Uus roheline superkangelane: Power-to-X tehnoloogia
Tehnoloogia Power-to-X on aina rohkem pildis. See laseb salvestada tuule- ja päikeseenergiat, kuniks meil seda vaja on. Tehnoloogia, mille nimi sarnaneb koomiksikangelase omaga, võib saada jagu suurimast kliimapahalasest süsihappegaasist.

Tehnoloogia

Ajalugu

Loomariik

Taimed

Füüsika

Sinu keha

Suured teadlased

Tagasi Imeline Teadus esilehele