• 01.09.17, 13:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiigellaevad ei mahu enam sadamaisse

Suurimad kaubalaevad on nii hiiglaslikud, et ei mahu enam ära sadamatesse ja laevasõidukanalitesse. Sellest hoolimata kestab võidujooks üha suuremate laevade ehitamiseks.
© Shutterstock
  • © Shutterstock
Naftatankerist kaubalaevaks ümber ehitatud SS Ideal X 58 sõitis 1956. aastal New Jerseyst Texasesse, muutes merit­si kaubavedu tundmatuseni. Tegu oli nimelt esimese äriliselt eduka konteinerilaevaga.

Seotud lood

Lood
  • 05.12.24, 05:47
Tulevikus on merehiiud aina rohelisemad
Iga kord, kui mõni hiiglaslik laev merele läheb, jätab selle sõit keskkonnale ränga jälje. Insenerid tahavad varustada hiidlaevad uudsete mootoritega, mis ei eralda grammigi süsinikdioksiidi.
Lood
  • 07.12.23, 06:52
Merehiiglased liiguvad taas tuule jõul: purjelaevad tulevad tagasi
Laevade iidvana liigutaja tuul teeb lähiaastail jõulise tagasi­tuleku. Eriliste metallpurjede ja hiigellohede abil saavad isegi määratu suured kaubalaevad ületada tuule jõul ookeane ning need võivad saata diislijanused mootorid pensionile.
Lood
  • 22.11.22, 13:07
Prügimägi 2.0 - kogu praht läheb taaskasutusse
Ühe inimese kohta tekib päevas mitu kilogrammi jäätmeid. Need kogunevad prügimägedele või aetakse ahju põletus­jaamades, kust jõuab atmosfääri süsi­happegaas. Ühes Soome jäätme­jaamas on juhtimise enda kätte võtnud robotid. Kui neid jaamu juurde rajada, siis me ehk ei upugi omaenda prahi sisse.

Tehnoloogia

Ajalugu

Loomariik

Taimed

Füüsika

Sinu keha

Suured teadlased

Tagasi Imeline Teadus esilehele