Magnetlukus olevate aatomite korrastatust on raske rikkuda.
Kuni magnet ei puutu kokku tugevate füüsikaliste mõjudega, säilitab see oma magnetilisuse pika aja jooksul. Näiteks lukkudes kasutatava strontsiumferriitmagneti tugevus nõrgeneb 100 aastaga vaid ühe protsendi võrra. Püsimagnet säilitab magnetilisuse seni, kuni raua aatomite paardumata elektronide spinnist tingitud magnetmomendid säilitavad orienteerituse selle magnetvälja järgi, milles materjal magnetiseeriti. Selle korrastatuse võib rikkuda kuumutamine üle nn Curie temperatuuri (raudmagnetite puhul on see 726 °C), tugevad löögid või teine magnetväli.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Elektromagnetism võimaldab töötada väga paljudel tänapäeva tipptehnoloogilistel leiutistel alates elektriautodest ja tuuleturbiinidest kuni MRT-aparaatide ja internetini. Esimene samm kõikide nende lahenduste poole astuti siis, kui üks Taani füüsik avastas, et tema loengulaual hakkas kompassinõel ilma mingi nähtava põhjuseta vabisema.
Tänu katsetustele tuuletunnelis, aerodünaamilisele disainile ja ülijuhtivatele materjalidele sõidab maailma kiireim rong kiirusel üle 600 km/h. Hiina insenerid tahavad selle rekordi peatselt purustada.
Aastakümneid on kogu maailma teadlased püüdnud taltsutada nüüdseks peaaegu müütilist tuumasünteesireaktsiooni. Järjekordset seda tüüpi reaktorit plaanivad hiinlased. Eks näis, millal ja kelle tuumasünteesijaamast jõuab elekter kodudesse esimesena.
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?