Enne Ukraina sõda lootis Euroopa söe- ja tuumaenergialt rohelisele energiale siirdudes kasutada üleminekuetapis maagaasi. Miks tõi see kaasa sõltuvuse just Vene gaasist?
Briti energiaökonoomika instituudi (BIEE) iga-aastase raporti Statistical Review of World Energy andmete järgi oli Euroopa maagaasi kogutarve 2020. aastal 541 miljardit kuupmeetrit, mis vastab 250 miljoni majapidamise tarbimisele. Sellest 60 protsenti ehk 321 miljardit kuupmeetrit imporditi mitte-Euroopa riikidest.
Ülemaailmset soojenemist saab pidurdada ainult siis, kui kuulutame sõja süsihappegaasile. Seepärast kuuluvad kliimaarmee relvastusse rohelised liivarannad, süsinikdioksiidi imavad vedelikud ja hiidtolmuimejad.
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?