2025. aasta jaanuaris algas Eesti maaülikoolis viieaastane teadusprojekt, mille käigus hakatakse puidu- ja põllumajandussaaduste jääkidest tootma kahte kõrgeväärtuslikku toodet: ligniin-deferoksamiini (LDFO) ja furaandikarboksüülhapet (FDCA). Eesmärk on leida rohelisi alternatiive traditsioonilistele fossiilsetele ressurssidele, pakkudes lahendusi nii ravimitööstusele kui ka plastitootmisele.
Saepuru on üks suurema mahuga jääkmaterjale, mis jääb Eestis toimuval tootmisel üle. Mida sellega peale hakata? TalTechi hargettevõte ÄIO asutajad Nemailla Bonturi ja Petri-Jaan Lahtvee leidsid sellele küsimusele vastuse ning leiutasid saepurust valmistatud toiduaine.
Kui see roheline mineraal maailma liivarandadele laotada, on sel potentsiaali eemaldada kogu süsinikdioksiid, mis ühe aastaga inimtegevuse tagajärjel tekib. Nõnda arvab idee taga olev USA firma.
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?