• 01.01.22, 16:31

Malm ja dünamiit aitasid viia liikluse maa alla

Maailma praegu pikim raudteetunnel viib läbi Alpide. 57 km pikkune Gotthardi tunnel on kõigiti turvaline. Alles paarsada aastat tagasi oli sellise tunneli ehitamine peaaegu ilmvõimatu ülesanne.
© Getty images
  • © Getty images
On 1828. aasta 12. jaanuar. Rühm töölisi on Londonis Thamesi jõe alt tunnelit läbi kaevates täies hoos, kui äkki tekib käigu lakke auk. Londoni põhja- ja lõunaosa ühendama pidanud 396 meetri pikkuse tunneli kaevamistööd seiskuvad järsult.

Seotud lood

Lood
  • 01.05.22, 13:03
Merehiidu ehitati neli aastat
Rekordlaev Great Eastern oli valminuna üks 19. sajandi suurimaid insenerisaavutusi. Ehitus kestis üle nelja aasta ja selle veeskamine võttis mitu kuud, kuna laev oli nii suur.
Lood
  • 21.04.23, 08:12
Linnades puhuti posti ringi torudes
Postiljonid-kullerid raiskasid 19. sajandil hinnalist aega liiklusummikuis istumisele. Tähtsad sõnumid jõudsid kohale liiga aeglaselt. Seepärast töötasid ettevõtlikud insenerid välja torudest ja suruõhust süsteemi, mis hakkas metropolides posti jagama.
Lood
  • 27.01.25, 05:54
Laevad saavad turvalise otsetee läbi Norra mäe
Norras Stadi poolsaart ümbritsevates tormistes merevetes on laevahukud üsna sagedased. Nüüd kavatsetakse laevaliikluse ohutuse nimel teisaldada kaheksa miljonit tonni kaljut, et rajada maailma esimene laevatunnel.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.06.25, 08:00
Sunorek tõi kuuma eest kaitsvate välisruloode tootmise Eestisse
Välisruloode Eestis tootmine võimaldab tellimusi täita kiiremini ja paindlikumalt ning tagada kvaliteetsem järelhooldus, ka on Sunoline välisruloode hind nii soodsam. Pakkumises on piiramatu konstruktsioonide värvivalik, valgust läbilaskvad Screen-kangad ja 100% pimendavad materjalid.

Tehnoloogia

Ajalugu

Loomariik

Taimed

Füüsika

Sinu keha

Suured teadlased

Tagasi Imeline Teadus esilehele