SAS-i lennukite Kütusekulu ühe reisija kohta ühel kilomeetril Airbus A320neo: 0,022 l/km Boeing 737-800: 0,028 l/kmBoeing 737-600: 0,038 l/kmMcDonnell Douglas MD82: 0,041 l/km
Foto: Markus Mainka / Shutterstock
Lennukid on ajapikku muutunud tunduvalt keskkonnasõbralikumaks ja uuemad mudelid saastavad peaaegu alati vähem kui vanemad.
USA ettevõte kavatseb ehitada maailma suurima lennuki. Plaani järgi saab see olema üle saja meetri pikkune ning hakkab transportima suuri tuuleturbiinide labasid.
Võttes eeskuju rändlindudest tahab Airbus välja töötada süsteemi, milles reisilennukid lendavad V-kujulistes parvedes. Eesmärk on säästa iga lennuga tonnide viisi kütust.
Tulevikus toimetab reisilennuki turvaliselt sihtkohta mitte elegantset vormi kandev piloot, vaid arvutite ja kaameratega varustatud robot. Piloodita lennukid on asunud õhuruumi vallutama ning võivad mõne aastakümne pärast saada selle ainuvalitsejateks.
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?