Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Betoonplokkidest torn salvestab energiat
Šveitsi insenerid on välja töötanud energiasalvesti, mille tööpõhimõte seisneb selles, et betoonplokkidest ehitatakse torn, mis seejärel jälle koost lahti võetakse.
Tuulegeneraatorid ja päikesepaneelide tehnoloogia on saanud nii tõhusaks, et nüüd on võimalik suur osa meie energiavajadusest katta taastuvate energiaallikatega. Küll aga üritavad teadlased endistviisi leida rohelise energia tõhusa salvestamise meetodit. Šveitsi firma Energy Vault insenerid tulid ideele, mis on ühtaegu lihtne ja geniaalne. Selle põhimõte sarnaneb hüdroelektrijaamade paisjärvedega, kus vesi koguneb jõe teele ehitatud tammi taha.
Teadlased on leiutanud meetodi, kuidas kasutada tõhusalt ära ookeanide laineenergiat. Sügavale mere põhja rajatavad elektrijaamad hakkavad lainete igavesti püsimatut mäslemist elektrienergiaks muundama.
Maailmamerd mööda lõputult rulluvad lained kätkevad endas tohutut energeetilist potentsiaali. Insenerid töötavad mitmesuguste lahenduste kallal alates ujuvatest magnetitest kuni veealuste turbiinideni, et laineenergiat ära kasutada ning anda kogu maailmale piisavalt rohelist elektrienergiat.
Kivisöeelektrijaamad saastavad, on ajale jalgu jäänud ja meie koduplaneedile üleüldse väga halvad, kuid energiaallikana ja keskkonna arengus võivad need mängida olulist rolli. Mõne lihtsa kohanduse abil võivad vanad jaamad anda meile nimelt nii palju kliimasõbralikku elektrienergiat, kui vaja.
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?