• 19.09.25, 12:06

Miks on süttimata jäänud ilutulestikuraketid ohtlikud?

Kuidas on võimalik, et süttimata jäänud ilutulestikurakett mitu tundi hiljem äkki kõigile ootamatult õhku lendab? Mis põhjustab seda salakavalat plahvatusohtu?
Raketid täidetakse mitmesuguste metallisoolade lahustega immutatud riisiteradest tehtud väikeste kuulidega. Metallisoolade lahused annavadki ilutulestikule eri värvid.
  • Raketid täidetakse mitmesuguste metallisoolade lahustega immutatud riisiteradest tehtud väikeste kuulidega. Metallisoolade lahused annavadki ilutulestikule eri värvid.
  • Foto: Ken Ikeda, Shutterstock, Scanpix
Tavaliselt põleb ilutulestikuraketi süütenöör viis kuni kaheksa sekundit. See aeg annab raketilaskjale võimaluse ohutusse kaugusesse taan­-duda. Süttimata jäänud tulevärgil on süütenöör juba põlenud

Seotud lood

Lood
  • 21.08.25, 09:47
Uued meetodid naftareostuste likvideerimiseks
Igal aastal satub ookeanidesse miljoneid liitreid toornaftat. Senised koristusmeetodid on üsna vaevalised ja sisaldavad palju käsitsitööd. Teadlased proovivad reostusega tõhusamalt võidelda robotite, bakterite ja nanotehnoloogia abil.
Lood
  • 19.07.25, 11:36
Milline on olnud ajaloo võimsaim plahvatus?
Milline inimtekkeliste plahvatuste seast oli võimsaim ja kas on toimunud veel suuremaid energia vabanemisi?
Lood
  • 14.03.23, 12:03
Kui palju reostab ilutulestik loodust?
Hakkasin mõtlema, kui palju see keskkonda reostab, kui me uusaastaööl laseme taevasse nii palju ilutulestikurakette?
  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.25, 09:13
Puitviimistlus ja nahksisustus ei ahvatle – autojuhid ootavad sõidukitelt üha enam keskkonnasõbralikkust
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?

Tehnoloogia

Ajalugu

Loomariik

Taimed

Füüsika

Sinu keha

Suured teadlased

Tagasi Imeline Teadus esilehele