• 21.08.25, 09:47

Uued meetodid naftareostuste likvideerimiseks

Igal aastal satub ookeanidesse miljoneid liitreid toornaftat. Senised koristusmeetodid on üsna vaevalised ja sisaldavad palju käsitsitööd. Teadlased proovivad reostusega tõhusamalt võidelda robotite, bakterite ja nanotehnoloogia abil.
Neid pikki voolikuid, mis on naftat imava materjaliga täidetud, kasutatakse lekete koristamiseks. Materjal pärineb taimedest, mida nimetatakse askleepiasteks.
  • Neid pikki voolikuid, mis on naftat imava materjaliga täidetud, kasutatakse lekete koristamiseks. Materjal pärineb taimedest, mida nimetatakse askleepiasteks.
  • Foto: Shutterstock
Naftapuurimise platvormi peamehaanik Douglas Brown täidab 2010. aasta 20. aprilli õhtul parajasti logiraamatut, kui äkitselt ehmatab teda gaasilekke kime vilin. Mõne silmapilgu pärast paiskab võimas plahvatus Browni vastu masinaruumi seina. Teine kärgatus kukutab talle kaela ruumi lae. Kui mees end rusude alt vabastada püüab, silmab ta kolleeg Mike Williamsit. Veri otsmikuhaavast lahmamas, hüüab Williams, et nad peavad puurimisplatvormilt kuidagi minema pääsema.

Seotud lood

Lood
  • 30.10.23, 05:23
Kui kiiresti tekib nafta?
Maa naftavarusid on hinnatud jätkuma veel umbeks pooleks sajandiks. Kui palju aega võtab uue nafta tekkimine ja kas seda protsessi on võimalik kiirendada?
Lood
  • 01.07.21, 12:18
Taibukad robotid pühivad merepõhja plastist puhtaks
Üle 90 protsendi maailmamere plastjäätmetest vedeleb merede ja ookeanide põhjas. Nüüd hakkab nutikate robotitega süsteem meie järelt koristama.
Lood
  • 30.05.25, 15:00
Hoolimatus põhjustas maailma suurima naftakatastroofi
Meresügavusest purskav nafta- ja gaasifontään süttib 90 meetri kõrguse leegiga põlema. Avamere puurplatvormi Deepwater Horizoni meeskond avastab end otsekui painajalikust unenäost, mis peagi kujuneb ajaloo rängimaks naftareostuseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.25, 09:13
Puitviimistlus ja nahksisustus ei ahvatle – autojuhid ootavad sõidukitelt üha enam keskkonnasõbralikkust
Kestlikkus ja ökoloogilisem jalajälg on jõudnud ka autotööstusesse, kus üha enam tootjaid loodussõbralikke materjale kasutama hakanud on. Kui palju mõjutab see sõidukit hankides ostjat ja kas keskkonnasäästlikud materjalid on praktilised ning kvaliteetsed, säilitades seejuures ka sõidukvaliteedi ning –mugavuse?

Tehnoloogia

Ajalugu

Loomariik

Taimed

Füüsika

Sinu keha

Suured teadlased

Tagasi Imeline Teadus esilehele