
- Sitsiilia rannikuala Faro järvega esiplaanil, Itaalia mandriosa ehk Calabria rannik horisondil.
- Foto: Yara Nardi
Itaalia valitsus on andnud lõpliku heakskiidu maailma pikima üheavalise silla ehitamiseks. See hakkab ühendama Sitsiilia saart Itaalia mandriosa ehk Apenniini poolsaarega, täpsemalt Itaalia „saapa“ ninaosaga, seda hoolimata keskkonna-, finants- ja muudest probleemidest, mis on projekti aastakümneid pidurdanud.
3,7 kilomeetri pikkune ehitis purustab praegu Türgi Çanakkale rippsilla (see viib üle Dardanellide väina) käes oleva rekordi. Messina väina ületava silla ehitus on olnud arutlusel 1960. aastate lõpust kui vahend Itaalia vaesema lõunaosa arendamiseks, teatas
Reuters.
Parempoolse peaministri Giorgia Meloni valitsus on seadnud projekti prioriteediks ja eraldanud järgmise kümne aasta jooksul selle ja seonduvate muude rajatiste ehitamiseks 13,5 miljardit eurot. Majandusplaneerimise ja jätkusuutliku arengu ministritevaheline komitee CIPESS andis projektile nädal tagasi Roomas toimunud kohtumisel rohelise tule.
Sild Sitsiilia saarele, kus elab 4,7 miljonit inimest, peaks valmima 2032. aastal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Projekt on saanud tugevat vastuseisu neilt, kes kahtlevad silla rajamise mõistlikkuses – piirkond on tuntud oma maavärinate poolest. Paljud kardavad ka kulude ületamist, võimalikku keskkonnakahju ja maffia sekkumist ehituslepingutesse. Mõned silla vastased kodanikuorganisatsioonid leiavad, et see on tarbetu, ning keskkonnakaitsjad esitasid omalt poolt Euroopa Liidule kaebuse, viidates tõsistele riskidele kohalikule loodusele.
„CIPESS on erapoolik kohtunik, me loodame, et päris kohtunikud – kolmandad osapooled, kontrollikoda, EL, kohtuvõim – tulevad ja lõpetavad selle mängu, mis on meie territooriumile hävitav,“ ütles silla vastane aktivist Daniele Ialacqua Reutersile.
Samas on sillal tugev toetus neilt, kes usuvad, et kiire raudtee- ja maanteeühendus annab Sitsiiliale ja ülejäänud Itaalia lõunaosale väga vajaliku tõuke. Praegune võtab sõit mandrilt Sitsiilia saarele umbes 20 minutit, millele lisandub tippajal pardale- ja maaleminek, mis võib kokku võtta tunde. Sitsiilia ja mandri vahel liikuvad rongid pannakse praegu samuti parvlaevadele, see protsess kestab umbes kaks tundi.
Itaalia soovib liigitada investeeringu silda kaitsekulutuste hulka, mis aitaks täita NATO riikide lubadust suurendada kaitse-eelarveid 2035. aastaks 5% juurde sisemajanduse koguproduktist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!