Ootamatu olukord liikluses on ohtlikum, kui see tekib samal hetkel, kui autojuhi süda lööb. Sel silmapilgul, mil süda lööb, reageerimisvõime aeglustub.
Autojuhtidel on suurem risk teelt välja sõita, kui liikluses tekib ootamatu olukord samal ajal juhi südame löömisega. See selgus Suurbritannias Sussexi ülikoolis tehtud uuringust. Teadlased lasid katseisikutel ekraani ees istudes simulatsioonis autot juhtida ning samal ajal mõõdeti nende südamelööke. Juhtimise ajal ilmus teele aeg-ajalt ootamatuid takistusi, mis ajastati nii, et mõnikord ilmusid need täpselt samal ajal katseisikute südame löömisega, teinekord aga kahe südamelöögi vahel. Tuli välja, et südame löömise ajal on reageerimisvõime niivõrd palju halvem, et katseisikud kaotasid tihti auto üle kontrolli.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Sinu süda lööb 100 000 korda ööpäevas. Iga südamelöök võib mõjutada su aju nii, et meeled nüristuvad, valulävi tõuseb ning tunded tugevnevad.
Rahvusvahelise teadlastemeeskonna poolt läbi viidud uus metaanalüüs ütleb, et südame vaatenurgast ei ole midagi hullemat kui istumine. Isegi magamine on kasulikum (või vähem kahjulik), rääkimata kasvõi kergest liikumisest.
Sportlastel, kel on hästi treenitud organism, peaks olema ka tervemad ja vastupidavamad südamed. Aga aeg-ajalt juhtub, et nad kukuvad sportides kokku, kuna süda ütleb üles, ja isegi telekaamerate ees - nagu juhtus pildil oleva Taani jalgpalluri Christian Erikseniga, keda tabas südamerike 2021. aasta suvel EM-il mängus Soomega. Kas profisportlaste süda on haavatavam kui tavainimese oma?