Visioonide kohaselt võiks see murranguline sõiduvahend muuta suuremate linnade vahelise liikumise lihtsamaks ja kiiremaks.

- © Volodimir Zozulinskyi / Shutterstock
2012. aastal käis Elon Musk välja idee ülikiirest rongist, mis kasutaks magnetlevitatsiooni, et liikuda vaakumilähedaste oludega torudes edasi kiirusega kuni 1200 km/h. Tehnoloogia nimeks sai Hyperloop ja samanimeline ettevõte püüdis aastaid niisuguse ülikiire reisimise ideed mitmel pool maailmas maha müüa. Järgmistel aastatel jäi projekt aga toppama ja 2023. aastal see lõpetati rahaliste vahendite puudumise tõttu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tulevikurong liigub kiirusel 600 km/h, hõljudes nähtamatul magnetväljapadjal. Nii Euroopas kui ka Aasias panustatakse kliimasäästlike magnetrongide arendusele. Uut tüüpi rongid peaksid aitama inimestel reisida kiiremini ja vähemasti sama mugavalt kui lennukiga – kui mitte mõnusamini.
Rongi tehnoloogiline lahendus sarnaneb 2013. aastal Elon Muski välja käidud hyperloopi ideega. Selle kohaselt liigub rong vaakumilähedaste oludega ehk õhust tühjendatud tunnelis, kus seda liigutab edasi ja ühtlasi hoiab rööbaste kohal hõljumas magnetiline levitatsioon. Hiinlased on sihiks seadnud rongi, mis sõidaks veel kiiremini - 1000 km/h.
Tänu katsetustele tuuletunnelis, aerodünaamilisele disainile ja ülijuhtivatele materjalidele sõidab maailma kiireim rong kiirusel üle 600 km/h. Hiina insenerid tahavad selle rekordi peatselt purustada.