Rongi tehnoloogiline lahendus sarnaneb 2013. aastal Elon Muski välja käidud hyperloopi ideega. Selle kohaselt liigub rong vaakumilähedaste oludega ehk õhust tühjendatud tunnelis, kus seda liigutab edasi ja ühtlasi hoiab rööbaste kohal hõljumas magnetiline levitatsioon. Hiinlased on sihiks seadnud rongi, mis sõidaks veel kiiremini - 1000 km/h.

- © Shutterstock. Hyperloopi tehnoloogial liikuv maglev-rong kunstniku kujutluses.
Magnetilisel levitatsioonil põhineva ehk maglev-rongi suurel kiirusel tunnelis liikumist hõlbustab tõik, et rööbaste kohal hõljuva rongi puhul ei ole rongi ja rööbaste vahelist hõõrdumist, mis kiiruse arendamist takistaks, ja teisalt, kuna tunnelist on õhk välja pumbatud, pole seal ka erilist õhutakistust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Visioonide kohaselt võiks see murranguline sõiduvahend muuta suuremate linnade vahelise liikumise lihtsamaks ja kiiremaks.
Tulevikurong liigub kiirusel 600 km/h, hõljudes nähtamatul magnetväljapadjal. Nii Euroopas kui ka Aasias panustatakse kliimasäästlike magnetrongide arendusele. Uut tüüpi rongid peaksid aitama inimestel reisida kiiremini ja vähemasti sama mugavalt kui lennukiga – kui mitte mõnusamini.
Tänu katsetustele tuuletunnelis, aerodünaamilisele disainile ja ülijuhtivatele materjalidele sõidab maailma kiireim rong kiirusel üle 600 km/h. Hiina insenerid tahavad selle rekordi peatselt purustada.