Uus teooria: intelligentse elu otsinguil oleme hiljaks jäänud

Uute arvutuste järgi on parim paik elu tekkeks Linnutee keskmest 13 000 valgusaasta kaugusel. Võimalik, et me oleme intelligentsete tsivilisatsioonidega ühenduse saamiseks sellest kohast mitte ainult liiga kaugel, vaid ka viis miljardit aastat hiljaks jäänud.

Meie galaktika on tulvil planeete, millel võiks eksisteerida elu. Neid on lausa nii palju, et oleks veider ja eba­tõenäoline, kui ühelgi neist poleks elu eales tekkinud. Ometi pole me ühestki kõrgtehnoloogilisest Maa-välisest tsivilisatsioonist midagi kuulnud.

Määratu suured raadioantennid, mida astronoomid kasutavad kaugelt kosmosest saabuvate signaalide registreeri­miseks ja analüüsiks, püüavad kinni üksnes müra. See tähendab seda, et kui kusagil lõputus ilmaruumis tõesti leidub intelligentseid olendeid, siis nad kas peida­vad endid meie eest väga osavasti või oleme meie erakordselt saamatud otsijad. Võib-olla isegi mõlemat!

On veel kolmaski võimalus. Selle on välja käinud California ülikooli astronoomid, kes ütlevad, et me oleme lihtsalt hiljaks jäänud.

Need teadlased leiavad, et suurem osa elu tekkis ja kadus ammu enne, kui tekkis inimkond. Nad proovisid statistika põhimõtteid järgides välja arvutada, kus ja millal on elul olnud tekkimiseks kõige paremad võimalused. Oma arvutustele tuginedes ütlevad nad ajakirjas Galaxies, et Linnuteel ehk meie kodugalaktikas oli intelligentse elu õitseaeg umbes viis miljardit aastat tagasi. Vähe sellest, meie galaktilises naabruskonnas pole see kunagi eriti levinud olnud. Seega, me oleme hiljaks jäänud ja elame ka vales piirkonnas. Valel ajal vales kohas.

Loe, kuidas astrofüüsikud seda oletust põhjendavad, novembri Imelisest Teadusest!