Teleskoop leidis Maa teisikud

Foto: NASA

Teadlased leidsid kaks väikest planeeti, mis sarnanevad meie maakeraga. Avastatud eksoplaneedid paiknevad niinimetatud elamiskõlbulikus tsoonis ja on ligikaudu sama suured kui Maa. Usutavasti on neil kivine pealispind ning neil tundub olevat atmosfäär.

Avastus tehti NASA kosmoseteleskoobi Kepler abiga. Planeedid on ligikaudu 1,5 korda suuremad kui Maa ja tiirlevad ümber oma tähe niinimetatud elamiskõlblikus tsoonis – astronoomilises võisilmas, kus tingimused võimaldavad Maa peal leiduva eluga sarnase elu olemasolu. Planeetidel on pealispind, atmosfäär ja temperatuur, mis võib toetada bioloogilist elu.

Vastavastatud planeedid – Kepler-62e ja Kepler-62f – on kaks viiest planeedist, mis tiirelvad ümber Lüüra tähtkujus asuva tähe Kepler-62. Eriti huvitav on planeet Kepler-62f, sest sellel on tihe atmosfäär. Teadlased oletavad, et planeedi temperatuur võimaldaks inimesel seal viibida. Seda, kas planeetidel on bioloogilist elu, peavad teadlased vaid mõistatama, sest planeedid asuvad Maast tervelt 1200 valgusaasta kaugusel. Reis sinna on olemasoleva tehnoloogiaga võimatu.

Planeedid leiti pärast Kepleri kosmoseteleskoobiga kolme aasta jooksul kogutud andmete analüüsimist. 2009. aastal üleslennutatud kosmoseteleskoobi ülesanne on leida Maaga sarnanevaid eksoplaneete. Eksperdid usuvad, et Kepleri abil avastatakse peagi veel Maa teisikuid.

Seotud lood