Kurss asteroididele

USA loobus plaanist kasutada Kuud hüppelauana Marsile. Mehitatud lend punasele planeedile on endiselt jänkide kosmoseprogrammi üks põhieesmärk. Algatuseks soovib NASA end Rahvusvahelises Kosmosejaamas (ISS) kindlamalt sisse seada, arendada uusi rakette ja viia inimesed mõnele Maa-lähedasele asteroidile.

Ameeriklastel on asteroididele reisimiseks kaalukad põhjused. Esiteks, lend asteroidile on palju lihtsam kui Kuule minek. Põhjuseks on asteroidi väike mass, seetõttu pole maandumisel vaja pidurdamise peale palju kütust kulutada. Teiseks on üsna palju asteroide, mis mööduvad Maast küllaltki lähedalt ja millele on võimalik jõuda ilma liigse kütuse- ja ajakuluta. Kolmandaks, asteroidide uurimine võib anda meile häid vihjeid Päikesesüsteemi tekke kohta. Lisaks huvitab NASAt asteroidide trajektoori muutmise võimaluste uurimine. Juhuks, kui mõni neist peaks ühel heal päeval Maaga kokkupõrkekursile sattuma.

Ülevaadet ameeriklaste kosmoseprogrammist saate lugeda ajakirja Imeline Teadus numbrist 2/2010. Artikkel on kuuel leheküljel.

Vaata Imelise Teaduse värske numbri sisukorda siit:

Seotud lood