Seksikad kohtingud hävitasid neandertallased

Uue uuringu põhjal võis eelajaloolisele inimliigile põntsu panna suguline läbikäimine nüüdisinimesega.

© Shutterstock

KAREN GRUBBE

1. MAI 2023

Neandertallane, Homo sapiens’ile lähim inimliik, suri välja umbkaudu 40 000 aastat tagasi. Liigi kadumise täpne põhjus on siiani müsteerium, kuid on kindel, et meie liik aitas neandertallaste kadumisele tahes või tahtmata kaasa. Neandertallaste hääbumise kohta on aegade jooksul esitatud igasuguseid teooriaid, põhjendusi on leitud nii kliima­muutustest, vulkaanipursetest kui ka sellest, et neandertallased võis lihtsalt veriste kokkupõrgete käigus ajaloo prügikasti tõugata Homo sapiens kui kõrgemal arengutasemel liik.

Londonis asuva Suurbritannia riikliku ajaloo­muuseumi teadlased on järeldanud, et neandertallaste väljasuremise põhjus võis olla märksa seksikam ja vähem brutaalne. Nemad leiavad, et hoopis kahe liigi esindajate kirglikud kohtumised olid need, mis neandertallastele saatuslikuks said.

Imeline Teadus on Skandinaavia suurim populaarteaduslik ajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Taanis, Norras, Soomes, Islandil, Lätis, Leedus ja Hollandis.

LOGI SISSE kui juba tellid!

Kingitus väärtusega 53€!

Telli Imeline Teadus kuumaksega 10,95€ ja saad 53 eurot väärt kingituse!

• Uudised sinu telefonis/arvutis iga päev