Umbes 125 aasta eest põhjustas Rudolf Diesel oma kuulsa mootoriga tööstuses ja transpordis revolutsiooni. Diiselmootori käekäik oli hiilgav, kuid leiutaja enda saatus hoopis teistsugune. Plagiaadisüüdistused ja õnnetud investeeringud põhjustasid inseneril depressiooni ning ta hukkus segastel asjaoludel.
© AKG Images / Bettmann / CORBIS / Getty Images / ImageSelect
LASSE TELLING
APRILL 2023
Kolme kannatamatu, elevil mehe ees seisab muljet avaldavate mõõtmetega uus mootor, millesarnast pole kusagil mujal terves maailmas. Nad on seda enam põnevil, et see on nende endi kätetöö.
Selle peaaegu kolme meetri kõrguse kaadervärgi võimsus peaks rehkenduste järgi olema kuni viis hobujõudu. Peainsener Rudolf Diesel ja ta kaks assistenti on pärast mitmepäevast seadistamist valmis mootori lõpuks ometi käivitama. Saksamaal Augsburgi masinavabriku seinal näitab kalender kuupäevaks 1893. aasta 10. augustit.
Imeline Teadus on Skandinaavia suurim populaarteaduslik ajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Taanis, Norras, Soomes, Islandil, Lätis, Leedus ja Hollandis.
© 2022 Imeline Ajalugu - Kõik õigused kaitstud