NASA sond alustab homme teed kosmilise varanduse suunas

NASA kosmoseaparaat, mis homme SpaceX-i kanderaketi turjal stardib, kannab nime Psyche. See jagab nime oma reisi sihtmärgiga, mis on Maast 3,5 miljardi kilomeetri kaugusel kosmoses asuv asteroid. Asteroidi väärtus on suurem, kui kõigi Maa riikide majandustel kokku. Põhjus on selles, et Psyche koosneb suures osas, kuni 60% ulatuses, metallidest.

© Automaatjaam Psyche NASA tehnikute kätes. Momendil on see juba kanderaketi tippu paigutatud ja ootab starti, mis pidi viimase plaani järgi toimuma 13. oktoobril. NASA/Ben Smegelsky/SWNS

MADIS AESMA

12. OKTOOBER 2023

Eeldatavasti on asteroidi koostises olevatest metallidest domineerivad raud ja nikkel, kuid Psyche päris täpse koostise peab asteroidi juurde lendav kosmoseaparaat välja selgitama. Missiooni juhtiv teadlane Lindy Elkins-Tanton on NASA kodulehe vahendusel öelnud, et asteroidil leiduvate metallide koguväärtus on suurem kui tervel meie maailma majandusel. Ühegi praeguse lahendusega metallimaake Psychelt siiski tööstuslikus mastaabis kaevandada võimalik ei ole, ammugi mitte asteroidi kuidagi läbi kosmose Maa juurde sikutada.

Tellijale avatud. Edasi lugemiseks logi sisse või tee tellimus.

LOGI SISSE kui juba tellid!

Supertellimus

Supertellimus kuumaksega

10,95 €

* kingituseks kaasaskantav kõlar väärtusega 53€

• Paberajakiri iga kuu
  • Uudised sinu telefonis/arvutis 24/7
  • Uued lood iga päev
  • Tuhanded artiklid arhiivis
  • Hariv lugemine kogu perele
  • Kingituseks kaasaskantav kõlar

Püsimaksega tellimus on tähtajatu. Soovi korral saab selle katkestada vähemalt 15 päeva enne järgmise makse tähtaja saabumist. Paberil Imeline Teadus jõuab postkastidesse iga kuu alguses. Veebis ilmuvad artiklid iga päev.

Supertellimus aastaks

109 €

Ühe kuu kohta 17% soodsam

* kingituseks kaasaskantav kõlar väärtusega 53€

Digitellimus

Kaks esimest kuud kokku

4,95 €

Edasi jätkub tellimus tavahinnaga 9,95 € kuus

• Uudised sinu telefonis/arvutis 24/7
  • Uued lood iga päev
  • Tuhanded artiklid arhiivis
  • Hariv lugemine

Püsimaksega tellimus on tähtajatu. Soovi korral saab selle katkestada vähemalt 2 päeva enne järgmise makse tähtaja saabumist. Imelise Teaduse veebis ilmuvad artiklid iga päev. Tellijana on sul ka ligipääs tuhandetele arhiivilugudele.

Digitellimus aastaks