Nukrail 1930ndail otsustas üks Inglise insener ehitada maailma kõige kiirema auruveduri. Kiirusrekord pidi suurendama rahva eneseusku võitluses vaesusega ning võrdluses Euroopas tõusuteel oleva Saksamaa kuvandiga.
© AOP / Getty Images
SIMON STAFFELDT SCHOU
28. APRILL 2023
Keegi ei tohtinud selle rongisõidu tegelikust eesmärgist midagi teada saada. Tervet päeva oli plaanitud ülima saladuskatte all, nii et kui auruvedur Mallard pühapäeval, 3. juulil 1938 Londonist Kesk-Inglismaal asuva Barkstoni linnakese poole sõitu alustas, arvasid kõik, et tegemist on lihtsalt pidurisüsteemi katsetamiseks ette võetud proovisõiduga.
Nii auruveduri juht Joseph Duddington kui ka kütja Tommy Bray olid saanud karmi käsu reisi tegelik eesmärk saladuses hoida. Riigi parim ekspert rongide sõidukiiruse registreerimise valdkonnas oli aga teatanud, et tema sõidul kaasa ei löö, kuna tema pühapäeviti ei tööta.
Imeline Teadus on Skandinaavia suurim populaarteaduslik ajakiri. Ilmume lisaks Eestile ka Rootsis, Taanis, Norras, Soomes, Islandil, Lätis, Leedus ja Hollandis.
© 2022 Imeline Ajalugu - Kõik õigused kaitstud