Kudumisel leiti olevat vaimsele tervisele positiivne mõju

Kui soovid jõuda tõelise sisemise rahu ja selguseni, siis otsi vardad ja lõngakerad välja. Eelduseks on muidugi veel ka kudumisoskus.

© Shutterstock

BJORN FALCK MADSEN

3. APRILL 2024

Kudumise ja vaimse tervise vaheliste seostega on tegelenud teadlased Rootsi Göteborgi ülikoolist. Nad on leidnud, et lisaks uue kampsunile, sokkide või labakute sünnile mõjub see tegevus ka vaimsele tervisele mitut moodi hästi.

Tänapäeval pole kudumine enam pelgalt vanaemade näputöö, vaid see on hobina kandepinda leidmas ka igas vanuses kõikvõimalike nn trendiinimeste seas.

„Kudumine on loominguline hobi, mis võib aidata sellega tegelejatel eluga üldiselt paremini hakkama saada,“ sõnas uuringu põhiautor, tööterapeut Joanna Nordstrand.

Teadlased uurisid, mida vaimse tervise probleemidega kimpus olevad inimesed ise kudumise ja selle mõju kohta ütlesid. Spetsiaalselt kudujate, heegeldajate, viltijate ja muude sarnaste hobidega tegelejate sotsiaalmeediaplatvormilt Ravelry koguti kokku 600 inimese arvamused ja kirjeldused. Neid analüüsiti kvalitatiivsetel analüüsimeetoditel.

Tulemustest selgus, et kudumine mõjub hästi kolme moodi. Inimesed saavad esiteks lõõgastuda. Lisaks annab hobi inimese identiteedile uue positiivse tahu – ta identifitseerib end kudujana, positiivse ja toreda hobiga tegelejana. Kolmandaks aitab kudumine elurütmi korrapärastada ja struktureerida. Niiviisi on sel vaimsele tervisele hea mõju.

Kudujad ütlesid, et nad leiavad, et nende hobi on hinnatud tegevus, millel on nende tervisele nii lühikeses kui pikas perspektiivis hea mõju. Mõned kudujad täheldasid ka muutusi enda mõtlemises: nad ütlesid, et kui nad parasjagu koovad, on neil hõlpsam selgelt, süvenenult mõelda ja oma mõtteid kontrollida.

Rootslased pole ainsad, kes on niisugusele järeldusele jõudnud. 2007. aastal näitas Harvardi ülikooli meditsiinikooli uuring, et kududes aidatakse kaasa keha loomulikule lõdvestumisele ja kududes aeglustub pulss keskmisel 11 lööki minuti kohta. See on aluseks madalamale ja tervislikumale vererõhule.

Loe ka neid artikleid

Tere Tulemast tagasi!

Sisesta enda kasutajaandmed

Taasta enda parool

Palun sisesta parooli taastamiseks, enda kasutajanimi või emaili aadress