Imeline Teadus nr. 89 (03/2018)

22. veebruar 2018, 17:40

2018. aasta märtsi Imelise Teaduse 100-l leheküljel kirjutame:

KIRJUTA MEILE: Lugejate kirjad ja kommentaarid

AVASTUSED: Uuemate teadusuuringute tulemused (6 lk)

OLE KURSIS: Uudiseid Eesti teadlaste töömailt (2 lk)

TIPPTUND KUUL: Pärast unustusehõlmas veedetud aastakümneid on Kuu jälle kosmoselennunduse tähelepanu keskmes: ainuüksi 2018. aastal võtavad kaheksa sõidukit kursi meie loodusliku kaaslase poole. Pikemaajaline eesmärk on rajada Kuule baas, mis saaks Maa eelpostiks kosmoses. (8 lk)

DINOSAURUSTE JÄLJED: Tänu geoloogilisele vedamisele on säilinud 130 miljoni aasta vanune jõelamm, mis on täis tuhandeid dinosauruste jalajälgi. Nende hulgast leidsid teadlased ka suurima meie planeedil elanud looma jalajälje. (8 lk)

KEHA PISIVAEVUSED: Nina tilgub ja kurk on valus. Kui me haigestume külmetus­se, ei jää praegu üle muud kui kuuma teed juua. Teadlased on ametis mitme uue külmetusrohu katsetamisega ning tulevikus saame võib-olla end külmetuse vastu isegi vaktsineerida. (4 lk)

AATOMPOMMIST KIIRITUSRAVINI: Tuumapomm ähvardab meid maamunalt hävitada. Ometi sündis selle tapariista loomise käigus ka tuumameditsiin, mis on päästnud rohkem elusid, kui pomm võtnud. (8 lk)

KODULABOR: Lao vedelikud üksteise peale virna! (2 lk)

PILGUHEIT VÕÕRASTESSE MAAILMADESSE: Tšiili kuivas Atacama kõrbes avaneb astronoomidel parim vaade universumile. Peagi muutub see veelgi paremaks, sest insenerid ehitavad maailma kõige suuremat teleskoopi. Kui see valmis saab, saame heita pilgu tuhandetele kaugetele planeetidele. (10 lk)

LENDAVAD AUTOD: Kas see on droon, juhita auto või hoopiski hyperloop'i rong? Airbusi uudses lendavas autos on kombineeritud kõik kolm. Sellega lisab Prantsuse firma veel ühe visiooni, milline võiks välja näha peagi tuule tiibadesse saav lendauto. (6 lk)

KÜSI MEILT: Teadus vastab lugejate küsimustele (6 lk)

KATSELABOR: Proovime telefonikaamerale monteerida teleobjektiivi. (2 lk)

NUPUTAMISÜLESANDED

JÄRGMISE NUMBRI TUTVUSTUS

Imeline Teadus on Skandinaavia suurim populaarteaduslik ajakiri.