Imeline Teadus nr. 83 (9/2017)

25. august 2017, 13:23

2017. aasta septembri Imelise Teaduse 100 leheküljel kirjutame:

KIRJUTA MEILE: Lugejate kirjad ja kommentaarid

AVASTUSED: Uuemad teadusuuringute tulemused (6 lk)

OLE KURSIS: Uudiseid Eesti teadlaste töömailt (2 lk)

VASTUOLULINE KANEP: Kanep pakub uut ravivõimalust skleroosi, Alzheimeri tõve ja epilepsia puhul. Teadlased on jälile jõudnud mehhanismile, kuidas kanep mõjub. Nüüd saavad nad välja töötada tõhusad ravimid, millega ei kaasne psühhooside ja õgimishoogude esinemise riski.(6 lk)

PUTUKAD JA TEHISLIHA: Ülemaailmne nõudlus liha järele suureneb pidevalt, kuid tootmine ei suuda sellega sammu pidada. See sunnib teadlasi otsima inimkonna toitmiseks täiesti uusi valguallikaid. Peagi on menüüs isuäratavad putukad, Petri tassil kasvatatud lihast kotletid ja kunstverega immutatud taimne liha. (14 lk)

LIIGA SUURED LAEVAD: Suurimad kaubalaevad on nii hiiglaslikud, et ei mahu enam ära sadamatesse ja laevasõidukanalitesse. Sellest hoolimata kestab võidujooks üha suuremate laevade ehitamiseks. (8 lk)

FOTOSARI: Aed kubiseb pisikestest põnevatest koletistest. Ka lõppeval suvel käis putukamaailmas armutu võitlus ellujäämise nimel. (6 lk)

KUMMALINE TÄHT: Pealtnäha täiesti tavaline täht KIC 8462852 käitub täiesti ebatavaliselt: tema heledus kahaneb ebaregulaarselt ja ilma nähtava põhjuseta. Teadlased proovivad mõistatust lahendada, välistada ei saa isegi kauge kosmosetsivilisatsiooni poolt rajatud tehniliste objektide mõju. (4 lk)

KODULABOR: Pane veepiisad tulisel potipõhjal tantsima. (2 lk)

LENNUNDUSE LÄBIMURDED: NASA arendab uudseid reisilennukeid, sh ühehelikiirusel lendavat lainerit, mis ei tekitaks kõrvulukustavat ülehelipauku. (6 lk)

KÜSI MEILT: Teadus vastab lugejate küsimustele (6 lk)

KATSELABOR: Katsetame vaid päikesekiirte energial töötavat ahju (2 lk)

NUPUTAMISÜLESANDED

JÄRGMISE NUMBRI TUTVUSTUS

Imeline Teadus pakub harivat lugemist kogu perele.
Ajakirjal on 161 000 lugejat.