Imeline Teadus nr. 76 (2/2017)

26. jaanuar 2017, 13:53

2017. aasta veebruarikuu Imelise Teaduse 108 leheküljel kirjutame:

KIRJUTA MEILE: Lugejate kirjad ja kommentaarid (2 lk)

TÄISTABAMUS: Iga fotograafi unistuste pilt (2 lk)

AVASTUSED: Uuemad teadusuuringute tulemused (6 lk)

OLE KURSIS: Uudiseid Eesti teadlaste töömailt (2 lk)

EKSOPLANEEDID: Uued kosmoseteleskoobid heidavad pilgu võõrastesse maailmadesse. Eksoplaneetide register, mis sisaldab juba üle 3500 planeedi, täieneb pidevalt. Kas kunagi leitakse ka Maa teisik? (10 lk)

AJUSURNUD ÄRATATAKSE ÜLES: Haige on sügavas koomas ning igasugune lootus paistab olevat kadunud. Ometi ei pruugi see nii olla. Ameerika Ühendriikide teadlased väidavad, et eriliste valkude, õige tüvirakukokteili ja laserravi abil on võimalik kahjustunud ajuosi elustada. (6 lk)

EESTI ÜRGNE MEREPÕHI: Umbes poole miljardi aasta eest hakkas praegune Eesti ala Lõunapooluse lähistelt triivima oma nüüdisaegse asukoha poole. Selle rännaku jäljed on meie maapõues siiani näha. (6 lk)

RALLIDROONID: Droonide tehniline areng on olnud kiire. Nüüd on tekkinud ka eriline droonide võistlusliiga, millel on rikkalik auhinnafond. (4 lk)

SURM TULI KOOS HUMANITAARABIGA: 2010. aastal hukkus Haitil maavärina tagajärjel üle 300 000 inimese. Seejärel tabas riiki uus katastroof: esimest korda saja aasta jooksul puhkes kooleraepideemia. Meeleheitel inimesed hakkasid juhtunus süüdistama nõidu. (8 lk)

LEND MARSILE: Marsi-sarja kolmandas artiklis vaatleme, milliste rakettide ja kosmoselaevadega kavatsetakse astronaudid meie kosmilise naabrini toimetada. (10 lk)

ELEVANDI HAMBAPASTA: Kodulabor õpetab, kuidas tekitada erilise ensüümi abil oma köögis rohkesti vahtu. (2 lk)

NAFTAKATASTROOD: Naftapuurimise platvormi Deepwater Horizon hukkumise 2010. aastal põhjustas hooletus puurimistoru betooniga kindlustamisel. (6 lk)

TUUMAVÕIDUJOOKS: Teine maailmasõda võinuks lõppeda hoopis teisiti, kui USA asemel oleks tuumarelva omanikuks saanud hoopis hitlerlik Saksamaa. (2 lk)

KÜSI MEILT: Teadus vastab lugejate küsimustele (6 lk)

NUTIKAD ASJAD: Uudistooted ja nutividinad (2 lk)

NUPUTAMISÜLESANDED

JÄRGMISE NUMBRI TUTVUSTUS

Imeline Teadus pakub harivat lugemist kogu perele.
Ajakirjal on 161 000 lugejat.